Одна дистанція – різні ціни: як маршрутники Київщини обдирають пасажирів

Ми вже розбирали, як відрізняються розрахунки тарифів на проїзд у межах міста та на маршрутах, які курсують між населеними пунктами. Сьогодні ми спробуємо вияснити, у якому місті на теренах Київської області вартість пасажирокілометра досягає найвищої позначки. Для прикладу ми взяли такі міста: Біла Церква, Обухів, Васильків, Бровари, Бориспіль і Вишневе.

На Київщині склалася парадоксальна ситуація, коли ціни на проїзд кардинально відрізняються в залежності від того чи іншого міста. Наприклад, середня вартість проїзду у Білій Церкві становить 5 грн, і перевізники регулярно просять владу підвищити тариф хоч на декілька гривень, аби вони змогли оновлювати автопарк. В інших містах області ситуація зовсім протилежна: занадто висока ціна і занадто поганий стан маршруток.

Для прикладу візьмемо 17-й міський маршрут Білої Церкви. Загальна протяжність дороги в одну сторону становить 13,67 км, а вартість – 5 грн. Тобто ціна пасажирокілометра становить приблизно 36,57 копійок за кілометр з одного пасажира. Потрібно звернути увагу ще і на те, що на маршруті існує 29 зупинок, що значно збільшує розхід пального.

Далі на черзі Обухів, на прикладі 311 приміського маршруту спробуємо розрахувати пасажирокілометр за тією ж схемою. Транспортні засоби курсують між Обуховом та столичною станцією метро «Видубичі». Загальна відстань становить 37.94 км, а вартість – 30 грн. Тобто, ціна кардинально відрізняється і становить 79 коп/км з однієї людини, хоча кількість зупинок не набагато більша (35 зупинок).

Далі розберемо 303 маршрут Васильків-Київ, який має за точку відправлення столичну станцію метро Виставковий центр. Загальна кількість зупинок – 32, а протяжність маршруту 33,78 км. Враховуючи ціну, що становить 30 грн, пасажирокілометр становить майже 89 коп/км.

Броварська маршрутка під номером 704 з’єднує станцію метро Лісова і броварський залізничний вокзал. Відстань становить 15 км, а ціна 16 грн. Пасажирокілометр майже 1,7 грн/км з урахуванням 24 зупинок на маршруті в одну сторону.

На черзі Бориспільський громадський транспорт. 317 маршрутка з’єднує місто зі столицею. За 30 грн пасажири можуть подолати 22.7 км. Загалом транспортний засіб зупиняється всього 15 разів. На цьому маршруті пасажири повинні платити 1,32 гривень за кілометр.

І остання приміська маршрутка №718, яка дає змогу жителів Вишневого дістатися столиці. 23 зупинки існують на даному маршруті, а ціна становить 18 грн. Загальна протяжність – 13.56 км. Тобто пасажирокілометр – 1,32 гривень за кілометр. Зауважимо, що дана маршрутка переважну частину часу знаходиться у заторах на Кільцевій дорозі, особливо після початку ремонту Індустріального мосту, що значно впливає на витрату палива. Постає питання, чому ціна цієї і Бориспільської маршрутки ідентична за кардинально різних умов.

З огляду на вищенаведені факти  виникає питання, чому існує така разюча різниця між цінами у різних містах Київщини? Адже подекуди ціни вищі утричі. Ми намагалися знайти відповідь у законодавстві, однак схеми розрахунку цін на проїзд для приміських та міжміських громадських транспортних засобів абсолютно ідентична.

Наразі цікаво дізнатися, скільки обійдеться проїзд, якщо користуватися власним транспортним засобом. На прикладі досить поширеного та бюджетного автомобіля Chevrolet Aveo, спробуємо дізнатися що вигідніше маршрутка чи машина. Розхід палива становить приблизно 6 л/100 км. Візьмемо, наприклад, маршрут від Вишневого до Києва протяжністю приблизно 14 км. На даний момент ціна на пальне становить близько 29 грн/л. Витрата пального на дану дистанцію становить приблизно на 25 грн, якщо врахувати затори збільшимо ціну вдвічі тобто 50 грн. Якщо додати ще половину на техобслуговування та інші витрати вийде 100 грн. І якщо розділити ціну на 5 людей, які можуть їздити даним транспортом, вийде 20 грн з пасажира, що всього на 2 грн дорожче, ніж у громадському транспорті. Але якщо говорити про комфорт проїзду, то це – небо і земля.

Отже, зважаючи на всі наведені факти стає не зрозуміло, чому громадський транспорт втратив своє початкове призначення. Якщо раніше він функціонував для економії громадян, то наразі складається враження, що за деякими виключеннями, він займається тим, що попросту грабує людей…

Антон Болбочан, «Моя Київщина»

Моя Київщина

Поділитися:


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *